مصنوعی استاد: فوائد و نقصانات

مصنوعی استاد: فوائد و نقصانات

جو پڑھاتا ہے وہ استاد ہے، گاڑی چلانے والا استاد ہے، گاڑی ٹھیک کرنے والا استاد ہے، کسی بھی فن کا ماہر استاد ہے، وادی چترال میں بولی جانے والی زبان کھوار میں ترکان کو بھی استاد کہتے ہیں۔ مکینیک کو بھی استاد کہتے ہیں۔ لیکن ایک جدید استاد اور بھی ہے جس کا جسمانی وجود نہیں ہے لیکن پھر بھی وہ اپنے شاگردوں کو پڑھاتا ہے وہ ایک مشین ہے اسے میں نے مشینی استاد اور مصنوعی استاد کا نام دیا ہے جسے عرف عام میں مصنوعی ذہانت (AI) اور انگریزی میں آرٹیفیشل انٹیلیجنس Artificial Intelligenceکہا جاتا ہے، آہستہ آہستہ یہ مصنوعی استاد ہماری زندگی کے ہر پہلو پر ہمیں مفت تعلیم دینے کے ساتھ ساتھ ٹیویشن فیس کے عوض بھی آن لائن تعلیم دے گا۔ یہ استاد ہماری متنوع ضروریات کو پورا کرنے کے لیے بے شمار ٹولز اور ایپلیکیشنز کی صورت میں سامنے آئے ہیں۔ زبان سیکھنے میں مدد کرنے سے لے کر اپنی علمی صلاحیت کو بڑھانے تک، یہ ایپس مفت اور پریمیم دونوں طرح کے فنکشنلٹیز کی کئی ٹولز پیش کرتی ہیں، جس سے ہم ٹیکنالوجی کے ساتھ تعامل کے طریقے میں انقلاب برپا کرسکتے ہیں۔


تاریخی پس منظر میں دیکھا جائے تو پتہ چلتا ہے کہ اے آئی ایپلی کیشنز کا ارتقاء ایک دلچسپ سفر رہا ہے، جو ٹیکنالوجی میں تیز رفتار ترقی کی عکاسی کرتا ہے۔ ابتدائی چیٹ بوٹس سے لے کر جدید ترین لینگویج پروسیسنگ الگورتھم تک، اے آئی نے انگریزی زبان میں انسانی سوالات کو سمجھنے اور ان کا جواب دینے میں ایک طویل سفر طے کیا ہے۔ وقت گزرنے کے ساتھ ساتھ اے آئی ٹولز ڈویلپرز نے زبان کی رکاوٹوں سے لے کر پیچیدہ ریاضیاتی مساوات تک چیلنجوں کی ایک وسیع رینج سے نمٹنے کے لیے اس سافٹویر کا فائدہ اٹھایا ہے، جس سے اے آئی سے چلنے والی ایپس کے متنوع ماحولیاتی نظام کو جنم دیا گیا ہے۔
مندرجہ ذیل سطور میں مصنوعی استاد کے بارے مختصر جائزہ پیش کیا گیا ہے:-
چیٹ جی پی ٹی: یہ ایک ورچوئل اسسٹنٹ کے طور پر کام کرتا ہے، چیٹ جی پی ٹی معلومات کی بازیافت، مسئلہ حل کرنے، اور یہاں تک کہ سرچ انجن کی طرح سائنسی گفتگو اور مواد کی تلاش میں بھی مشغول ہوتا ہے یہ ایپ انسانوں اور مشینوں کے درمیان فرق کو ختم کرتا ہے۔
ایلسا اسپیک:انگریزی سیکھنے والوں کے لیے یہ ایپ ڈیزائن کیا گیا ہے، ایلسا اسپیک تلفظ اور روانی کو بہتر بنانے میں مدد کرتا ہے، اور ذاتی زبان کی تربیت فراہم کرتا ہے۔
مائیکروسافٹ ریاضی: یہ ایپ صارفین کو ریاضی کی مساوات کو حل کرنے کے قابل بناتی ہے، یا تو ٹائپ کرکے یا تصاویر کیپچر کرکے اس سے سوال پوچھے جاسکتے ہیں۔ تعلیم میں اے آئی کی عملی ایپلی کیشنز کو ریلیز کیا گیا ہے۔
مائیکروسوفٹ سوئفٹ کی: اپنی ترجمے کی صلاحیتوں کے ساتھ، “سوئفٹ کی” صارفین کو متن اور اسپیچ کا متعدد زبانوں میں ترجمہ کرنے کا اختیار دیتی ہے۔
پی آئی 6: یہ ایک پرسنلائزڈ تھراپی ٹول کے طور پر کام کرتا ہے، پی آئی 6 صارفین کی ضروریات کے مطابق سیٹنگز کی تجویز کرتا ہے، چاہے بیٹری لائف کو بہتر بنانا ہو یا کیوریٹڈ مواد فراہم کرنا ہو یہ بہت اہمیت والا اوزار ہے۔
پرپلیکسیٹی:معلومات فراہم کرتے وقت، پرپلیکسیٹی معلومات ان ذرائع پر بھی زور دیتا ہے جن سے معلومات حاصل کی گئی ہیں، حالانکہ یہ پی ڈی ایف حوالہ جات فراہم کرنے میں ابھی کمزور نظر آرہا ہے۔
ڈولبی آن:مواد تخلیق کرنے والوں کے لیے مثالی ٹول ہے، ڈولبی آن آڈیو کوالٹی کو بہتر بناتا ہے، پس منظر کے شور کو ہٹاتا ہے، اور تصاویر اور ویڈیوز کے لیے ریکارڈنگ کے عمل کو آسان بناتا ہے۔
کیپ کٹ:سوشل میڈیا کے شوقین افراد کے لیے تیار کردہ، کیپ کٹ دلکش ویڈیوز اور مختصر فلمیں بنانے کے لیے مضبوط ایڈیٹنگ ٹولز پیش کرتا ہے۔
ڈوپی پکس: ڈوپی پکس تصویر کی وضاحت کو بڑھانے اور بگاڑ کو دور کرنے، بصری مواد تلاش کرنے والے صارفین کی ضروریات کو پورا کرنے میں بہترین ٹول ہے۔
فوٹو لیپ: چاہے گرافک ڈیزائن کے لیے ہو یا تخلیقی پروجیکٹس کے لیے، فوٹو لیپ صارفین کو متاثر کرنے کے لیے پیش سیٹ اشارے کے ساتھ تصاویر کو دلکش فن پاروں میں تبدیل کرنے کی صلاحیت مہیا کرتا ہے۔
موشن لیپ: ناپسندیدہ ویڈیو اور فحش مواد کو ہٹانے سے لے کر بارش یا برف جیسے متحرک اثرات شامل کرنے تک، موشن لیپ اینیمیٹڈ ویژول بنانے کی صلاحیت مہیا کرتا ہے۔
فوٹو روم: یہ ٹول پیشہ ور افراد کے لیے مثالی اوزار ہے، فوٹو روم جدید تصویری ایڈیٹنگ کی سہولت فراہم کرتا ہے، بشمول پس منظر کو ہٹانے کے ساتھ ساتھ فنکارانہ اضافہ کی سہولت بھی مہیا کرتا ہے۔
ڈیزائن سینس: کمرون کی ڈیزائننگ کے لیے بہترین ٹول ہے، یہ ٹول ڈیزائن سینس اندرونی ڈیزائن کے انتخاب کے بارے میں معلومات پیش کرتا ہے، جو اسے سجانے والوں اور گھر کے مالکان کے لیے ایک قیمتی ٹول بناتا ہے۔
کلپ ڈراپ: کلپ ڈراپ درستگی کے ساتھ عناصر کو شامل کرکے یا ہٹا کر تصویری ترمیم کو آسان بناتا ہے، جبکہ تصاویر سے واٹر مارکس کو بھی ختم کرتا ہے۔
اسٹیری اے آئی: اپنے جادوئی کینوس اور ٹیکسٹ اوورلے خصوصیات کے ساتھ، اسٹیری اے آئی صارفین کو بغیر کسی رکاوٹ کے شاندار بصری بیانیے اور ویڈیوز بنانے کے قابل بناتا ہے۔
مصنوعی استاد کے فوائد کے ساتھ ساتھ اس کے کچھ نقصانات بھی ہیں جیسے کہ درست مواد کے ساتھ ساتھ غلط مواد اور رٹا رٹایا مواد بھی پیش کرکے صارف کو گمراہ کرسکتا ہے لہذا اسے استعمال کرتے وقت مواد کی صحت کا خاص خیال رکھا جائے۔
اگرچہ یہ اے آئی ایپس قابل ذکر خصوصیات پیش کرتی ہیں، لیکن اس میں بہتری اور کمزوریوں کو دور کرنے کے لیے کچھ تجاویز ہیں:
ڈیٹا پرائیویسی:ڈیولپرز کو صارفین کی رازداری کو ترجیح دینی چاہیے اور صارفین کے درمیان اعتماد کو فروغ دینے کے لیے شفاف ڈیٹا ہینڈلنگ کے طریقوں کو یقینی بنانا چاہیے۔
ایکسیسبیلٹی:ان ایپس کو معذور صارفین کے لیے بھی قابل رسائی بنایا جائے اور معذوروں کے لیے مخصوص خصوصیات کو بڑھانے کے لیے کوششیں کی جانی چاہئیں۔
اخلاقی اے آئی: جیسے جیسے اے آئی زیادہ وسیع ہوتا جارہا ہے، اخلاقی اصولوں کو ایپ ڈیولپمنٹ میں شامل کیا جائے، تعصبات سے بچا جائے اور انصاف پسندی کو فروغ دینا بھی بہت ضروری ہے۔
صارفین کی آگاہی: واضح ہدایات اور ٹیوٹوریل فراہم کرنا صارفین کو ان اے آئی سے چلنے والے ٹولز کی مکمل صلاحیت سے فائدہ اٹھانے کے لیے بااختیار بنا سکتا ہے۔


خلاصہ کلام یہ ہے کہ اے آئی ایپس ایک مثالی تبدیلی کی نمائندگی کرتی ہیں کہ ہم ٹیکنالوجی کے ساتھ کس طرح آگے بڑھ سکتے ہیں، مستقبل قریب میں مصنوعی استاد نئی نسل کو بے مثال سہولت اور تخلیقی صلاحیتیں فراہم کرنے میں اہم کردار ادا کرے گا۔ موجودہ چیلنجوں سے نمٹ کر اور اخلاقی تحفظات کو اپناتے ہوئے، ڈویلپرز اے آئی ایپس کے ارتقاء کو آگے بڑھا سکتے ہیں اور ایک زیادہ موثر اور مساوی ڈیجیٹل منظر نامے کی تشکیل میں اہم کردار ادا کر سکتے ہیں۔

Title Image by Alexandra_Koch from Pixabay

[email protected] | تحریریں

رحمت عزیز خان چترالی کا تعلق چترال خیبرپختونخوا سے ہے، اردو، کھوار اور انگریزی میں لکھتے ہیں۔ آپ کا اردو ناول ''کافرستان''، اردو سفرنامہ ''ہندوکش سے ہمالیہ تک''، افسانہ ''تلاش'' خودنوشت سوانح عمری ''چترال کہانی''، پھوپھوکان اقبال (بچوں کا اقبال) اور فکر اقبال (کھوار) شمالی پاکستان کے اردو منظر نامے میں بڑی اہمیت رکھتے ہیں، کھوار ویکیپیڈیا کے بانی اور منتظم ہیں، آپ پاکستانی اخبارارت، رسائل و جرائد میں حالات حاضرہ، ادب، ثقافت، اقبالیات، قانون، جرائم، انسانی حقوق، نقد و تبصرہ اور بچوں کے ادب پر پر تواتر سے لکھ رہے ہیں، آپ کی شاندار خدمات کے اعتراف میں آپ کو بے شمار ملکی و بین الاقوامی اعزازات، طلائی تمغوں اور اسناد سے نوازا جا چکا ہے۔کھوار زبان سمیت پاکستان کی چالیس سے زائد زبانوں کے لیے ہفت پلیٹ فارمی کلیدی تختیوں کا کیبورڈ سافٹویئر بنا کر عالمی ریکارڈ قائم کرکے پاکستان کا نام عالمی سطح پر روشن کرنے والے پہلے پاکستانی ہیں۔ آپ کی کھوار زبان میں شاعری کا اردو، انگریزی اور گوجری زبان میں تراجم کیے گئے ہیں ۔

تمام تحریریں لکھاریوں کی ذاتی آراء ہیں۔ ادارے کا ان سے متفق ہونا ضروری نہیں۔

streamyard

Next Post

دنیا کی  چند سیلف میڈ ارب پتی خواتین

پیر مئی 13 , 2024
۔ آج ہم جانیں گے دنیا کی چند سیلف میڈ ارب پتی خواتین کے بارے میں
دنیا کی  چند سیلف میڈ ارب پتی خواتین

مزید دلچسپ تحریریں